woensdag 22 december 2010

Project begeleiding notulen 17-12

Project begeleiding
vrijdag 17 december

Wat moeten ze gaan doen als alle factoren gedraaid zijn. (vraag simon)
Hoe maak je die stap dat wanneer hun het plaatje zien, en dan hun rol enz. spelen.

Wat verwachten we als we het object aan een kind geven? Op de knop drukken.. hoe zorgen we ervoor dat het kind het spel gaat spelen en de rollen neemt.
Hoe snappen die kinderen dat het om een rollen spel gaat.

Alles moet werken vanuit de kit, geen uitleg over de kit.. maar uitleg moet uit de kit komen.

Bijvoorbeeld de iconen, masker, dan is het meteen duidelijk dat het een rollen spel is.
objecten die bij het personage worden.

Goede sturing, wat hebben we nodig om het verhaal te krijgen wat we willen krijgen. Dat hun er op de goede manier mee om gaan.

Kinderen veel rollen, jongens als meisjes en meisjes als jongens. En dan moeten ze nog samen spelen.

Focus houden op ons uiteindelijke doel.

bijv. Doosje als masker nodigt uit om op je hoofd te zetten! (4 kanten/4 gezichten)
Pruik, zonnebril, pet, baard, kleding.
KIT MOET UITNODIGEND ZIJN.

interactie krijgen tussen kinderen.
Rollen moeten wisselen, steeds een andere positie. Kinderen moeten altijd een andere rol krijgen.

Dus dan ben je iemand met een masker, maar hoe krijg je dan interactie, hoe komt het zo ver dat ze de rollen gaan spelen die we hun willen laten doen.

Volgende week.
Helder contreect plan, hoe gaat het werken.
Dat het alleen nog gemaakt hoeft te worden.


Rollen aan ketting, of ander object aan je lichaam.


Project begeleiding notulen 17-12

Project begeleiding
vrijdag 17 december

Wat moeten ze gaan doen als alle factoren gedraaid zijn. (vraag simon)
Hoe maak je die stap dat wanneer hun het plaatje zien, en dan hun rol enz. spelen.

Wat verwachten we als we het object aan een kind geven? Op de knop drukken.. hoe zorgen we ervoor dat het kind het spel gaat spelen en de rollen neemt.
Hoe snappen die kinderen dat het om een rollen spel gaat.

Alles moet werken vanuit de kit, geen uitleg over de kit.. maar uitleg moet uit de kit komen.

Bijvoorbeeld de iconen, masker, dan is het meteen duidelijk dat het een rollen spel is.
objecten die bij het personage worden.

Goede sturing, wat hebben we nodig om het verhaal te krijgen wat we willen krijgen. Dat hun er op de goede manier mee om gaan.

Kinderen veel rollen, jongens als meisjes en meisjes als jongens. En dan moeten ze nog samen spelen.

Focus houden op ons uiteindelijke doel.

bijv. Doosje als masker nodigt uit om op je hoofd te zetten! (4 kanten/4 gezichten)
Pruik, zonnebril, pet, baard, kleding.
KIT MOET UITNODIGEND ZIJN.

interactie krijgen tussen kinderen.
Rollen moeten wisselen, steeds een andere positie. Kinderen moeten altijd een andere rol krijgen.

Dus dan ben je iemand met een masker, maar hoe krijg je dan interactie, hoe komt het zo ver dat ze de rollen gaan spelen die we hun willen laten doen.

Volgende week.
Helder contreect plan, hoe gaat het werken.
Dat het alleen nog gemaakt hoeft te worden.


Rollen aan ketting, of ander object aan je lichaam.